ليزر هموروئيد ترومبوزه

۶۷ بازديد

درمان هموروئيد ترومبوزه با دارو و جراحي با ليزر 

اين بيماري بستگي به اندازه آنها درمانشان متفاوت مي باشد، در اندازه هاي زير 1 تا 2 ميليمتر مي توان درمان نگه دارنده يا درمان دارويي انجام شود كه يك درمان مسكن و ملين مي باشد ولي در مواردي كه اندازه آنها بيش از 1 ميليمتر مي باشد اينها معمولاً دردهاي بسيار زيادي دارند و خود محدود شونده نيستند و اگر هم محدود شوند يك زائده مثل زگيل باقي مي ماند.

ليزر هموروئيد ترومبوزه

در درمان اين بيماري حتماً بايد با جراحي انجام شود كه همانگونه كه گفتيم جراحي آنها با چاقو و ليزر امكان پذير بوده كه درمان با ليزر هموروئيد ترومبوزه فوق العاده راحت مي باشد كه حتي در مطب هم مي توان انجام داد با يك بي حسي موضعي كه كنار توده تزريق شده و سپس يك برش مختصر با ليزر روي ناحيه داده مي شود، لخته كامل كه بستگي به سن لخته دارد هرچه از شروع بيماري بيشتر گذشته باشد، لخته ارگانيزه تر و مشخص تر مي باشد، لخته خارج شده و رگ يا مويرگي كه پاره شده سوزانده مي شود كه حتي نياز به هيچ گونه بخيه هم ندارد فقط طي چند روز نشتي خونابه دارد كه به تدريج آرام آرام طي چند روز خوب مي شود و يكي از بيمارهاي شايع و يكي از دلايل دردهاي ناگهاني معقد هموروئيد ترومبوزه مي باشد.

مزاياي جراحي ليزر هموروئيد خارجي

عدم نياز به بيهوشي عمومي يا نخاعي و بستري شدن دربيمارستان.

عدم وجود درد در جراحي با ليزر بطوريكه بيمار از روز بعد از عمل مي تواند راحت بنشيند، اين در حالي است كه درجراحي معمولي بيمار بمدت چند هفته بايد در منزل بماند و از كار روزانه باز بماند.

درجراحي با ليزر نيازي به پانسمان داخل زخم وتراشيدن زخم وجود ندارد و از روز بعد بيمار مي تواند حمام بگيرد و داخل زخم را با آب و صابون بشويد در حالي كه در جراحي معمولي پانسمان داخل زخم و تراشيدن زخم ضروري است.

ميزان عود در هر دو روش جراحي و ليزر يكسان بوده و حدود 10% مي باشد اما اگر بعد از جراحي با ليزر و بهبود زخم پوست ناحيه عمل با ليزرهاي از بين برنده مو تابش بگيرد ميزان عود به 2% ميرسد

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.