ليزر كيست مويي

۵۹ بازديد

درمان كيست مويي با ليزر به عنوان جديدترين متد درمان اين عارضه به شمار مي رود كه با استقبال زيادي مواجه شده و تا كنون در اكثر موارد نتايج موفقيت آميزي داشته است. در جراحي با ليزر بوسيله اشعه ليزر برشي روي سينوس ايجاد مي كنند تا عفونتي كه در داخل آن تجمع پيدا كرده بطور كامل تخليه شود. تبحر پزشك و دستگاه ليزري كه مورد استفاده قرار مي گيرد تاثير زيادي در نتيجه اين درمان خواهد داشت.

مزاياي ليزر كيست مويي 

از مزيت هاي ليزر كيست مويي در مقايسه با عمل جراحي مي توانيم به موارد زير اشاره كنيم:

صرفه جويي در زمان: عمل كيست مويي با ليزر به صورت سرپايي انجام گرفته و مدت زمان مورد نياز براي آن كمتر از يك ساعت است، در صورتي كه انجام جراحي نياز به بستري شدن در بيمارستان قبل و پس از عمل دارد.

صرفه جويي در هزينه ها: درمان كيست با ليزر در مقايسه با جراحي نياز به پرداخت هزينه اي كمتر دارد.

كاهش درد و خونريزي بيمار: انجام درمان با ليزر به سبب ترميم عروق و اعصاب آسيب ديده، درد و نيز خونريزي بيمار را به شدت كاهش ميدهد. در حالي كه جراحي با استفاده از تيغ و چاقو انجام شده، و به طبع بيمار متحمل درد و خونريزي بسياري خواهد شد.

كاهش دوره نقاهت: درمان با ليزر موجب مي شود، بيمار به سرعت بهبود يافته و به زندگي عادي خود باز گردد، در حالي كه جراحي مدت زمان بهبودي بيشتري دارد.

كاهش عوارض بيماري: جراحي مي تواند عوارض متعددي را در پي داشته باشد و حتي عامل بي اختياري شود، در صورتي كه عمل سرپايي كيست مويي با ليزر عوارض كمتري را براي بيمار به دنبال دارد.

جراحي تحت بي حسي: جراحي كيست مويي با ليزر بصورت سرپايي و تحت بي حسي موضعي انجام مي شود.

نتيجه قطعي: آمارها نشان داده، ليزر درماني نتيجه قطعي تري را به دنبال دارد، در صورتي كه جراحي ريسك بازگشت بيماري را افزايش ميدهد.

زيبايي: عمل ليزر بدون تيغ جراحي انجام مي شود، در نتيجه هيچ اسكاري و جاي زخمي را بر روي بدن بيمار به جاي نمي گذارد. در حالي كه جراحي مي تواند ظاهر نا زيبايي را بر روي پوست بيمار به جاي بگذارد.

مراقبت هاي بعد از عمل

رعايت برخي نكات و انجام مراقبت ها علاوه بر اينكه مي تواند نتيجه بهتري را از درمان ارائه دهد، مي‌تواند در پيشگيري از كيست مويي هم موثر باشد. برخي از اين نكات به اين شرح است:

مراقبت عفونت زخم باشد، براي جلوگيري از اين امر لازم است، ناحيه مورد نظر را پاكيزه نگه داشته و ضد عفوني كنيد، همچنين لازم است پانسمان روزانه تعويض شود.

مصرف مسكن ها و آنتي بيوتيك ها بايد با نظر پزشك و ميزان تجويز شده وي باشد.

استراحت و مراقبت از خود مي تواند دوره نقاهت را كاهش دهد، به علاوه لازم است پس از عمل از فعاليت هاي سنگين و حمل و جابه جايي اشياء سنگين بپرهيزيد.

مصرف غذاهاي ملين و قوي مي تواند درمان سريع تر بيماري كمك نمايد.

براي نشستن از بالش هاي نرم به شكل دونات استفاده نماييد، تا فشاري به زخم وارد نشود.

از پوشيدن لباس هاي تنگ با الياف مصنوعي اجتناب كنيد.

از نشستن به مدت طولاني اجتناب كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.