درمان بواسير

۷۷ بازديد

بواسير چيست؟

بَواسير يا هِموروئيد به انگليسي: Hemorrhoid) ) به گشاد شدن رگ‌هاي وريدي در مجراي مقعدي مي‌گويند كه به كنترل مدفوع كمك مي‌كنند. آن‌ها زماني‌كه متورم يا ملتهب مي‌شوند «بيمارگونه» يا همان بواسير مي‌شوند. آن‌ها در حالت فيزيولوژيك خود مانند بالشتكي مركب از مجراي سياهرگي و بافت همبند عمل مي‌كنند.

راه هاي درمان بواسير كدامند؟

بهترين روش درمان بواسير، IRC است. اين راه درماني به صورت سرپايي  و غير جراحي انجام مي شود و مورد تاييد  سازمان غذا و داروي آمريكا FDA است. I.R.C با كمك ليرز يا اشعه درماني با  فتو كوآ گوليشن مادون قرمز به درمان بواسير كمك مي كند.

از IRC بيشتر بدانيد!

اين روش كه براي درمان بواسير به كار مي رود، براي اولين بار در سال 1979 توسط يك NEIGER آلماني به كار رفت. از علل رواج اين نوع درمان مي توان به عدم نياز به برش جراحي و بيهوشي آن اشاره كرد. هم چنين بيمار  به استراحت نيز نياز ندارد. در اين راه درماني ريشه بواسيرها منعقد يا خشكانده مي شود و در نتيجه از بين مي رود. به همين خاطر از محبوب ترين  و پر طرفدارترين روش هاي سرپايي درمان بواسير به شمار مي رود. به همين ترتيب  براي درمان بواسيرهاي درجه يك و دو و در برخي مواقع  درجه 3 در اروپا و آمريكا  شناخته شد.

چرا روش IRC براي درمان بواسير بسيار محبوب است؟

اين روش درماني هموروئيد در آمريكا با شعار اين كه مي توانيد بين تايم ناهار  مراجعه كرده و بعد به محل كار خود بر گرديد بسيار رايج است. در  آي آر سي نيازي  به بي حسي  و بي هوشي فرد نيست و فرد نياز به هيچ نوع پانسماني ندارد.

نكات مهم اين روش

ليرز IRC براي بواسير هاي خون ريزي دهنده  توصيه مي شود و مناسب است. با اين روش درمان بواسير مي توان  شاهد قطعي كامل يا cut off خون رساني به بواسيرهاي داخلي شد و  در نتيجه موجب خشكاندن ريشه بواسيرها گرديد.

 در حال حاضر تنها  ميليون ها بار از IRC  در آمريكا استفاده مي شود. در تحقيقات به انجام رسيده در آمريكا  از هر دو فرد بالاي 50 سال  يكي از آن ها مبتلا به بواسير است.

درمان با جراحي هموروئيد

هنگامي كه ساير روش هاي درمانسي پاسخگو نباشد و بيماري سير پيشرفت را طي كند تنها راه درمان بواسير جراحي مي باشد كه به دو صورت سنتي و همراه با ليزر قابل انجام است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.