ليزر فيستول

ليزر شفا

ليزر فيستول

۶۶ بازديد

درمان فيستول با ليزر از روش هاي موثر و بدون بازگشت درمان اين بيماري است كه با استفاده از تجهيزاتي پيشرفته و با آخرين تكنولوژي روز دنيا، توانسته جايگزين ساير روش هاي درماني مانند جراحي، تزريق چسب فيبرين و … شود.

در مورد فيستول بايد بگوييم هيچ درمان غير تهاجمي مانند مصرف دارو در اين مورد كارساز نخواهد بود و تنها مي تواند ميزان عفونت فيستول را كاهش دهد و مجراي ايجاد شده حاصل از فيستول بايد توسط روش هاي تهاجمي تر مانند ليزر يا عمل جراحي برطرف گردد.

در مقايسه دو روش درمان با ليزر و جراحي، ليزر بسيار محبوب تر است زيرا اين روش درماني هيچ يك از عوارض روش هاي قديمي را ندارد و بدون درد و خونريزي انجام مي گيرد. ليزر فيستول با استفاده از اشعه مادون قرمز صورت گرفته و از همين روي اين اشعه ناحيه درگير با بيماري را ضدعفوني مي نمايد و مانع از گسترش بيماري مي شود. البته درمان هر يك از انواع فيستول مي تواند متفاوت باشد.

در اكثر موارد راه درمان فيستول با ليزر است و پوست مجاور مقعد براي تخليه عفونت با اين روش شكاف داده ميشود. اين كار در مطب توسط بي حس كننده بدون درد و خونريزي در كمتر يك ساعت انجام ميشود و براي عفونت هاي حاد تر يا بيماراني كه قند خون يا مقاومت بدني كمتري دارند، اين عمل در كلينيك انجام مي‌شود. استفاده از ليزر به اين دليل كه عروق خوني و عصبي را درمان مي‌كند موجب مي‌شود بيمار هيچ درد و خونريزي را تجربه نكند.

مهمترين عارضه اي كه باعث شده پزشكان به جز در مواردي خاص درمان با جراحي را پيشنهاد نكنند، احتمال آسيب به عضله اسفنكتر خارجي است. زيرا اگر اين عضله در اثر تيغ جراحي آسيب ديده و يا قسمتي از آن قطع شود نمي تواند به وظيفه خود كه كنترل دفع است، عمل نمايد.

مزايا درمان با ليزر فيستول 

از مهم‌ترين مزيت‌هاي درمان فيستول با ليزر مي‌توانيم به اين موارد اشاره كنيم:

اين روش بدون درد  و خونريزي انجام مي گيرد.

ليزر نه تنها عفونت فيستول را درمان مي‌كند بلكه از ابتلا  فرد به ساير عفونت‌ها و بيماري ها نيز جلوگيري مي كند.در اين روش نيازي به بستري شدن در بيمارستان و طي كردن دوران نقاهت ندارد.

ليزر درماني مانع از آسيب به عضله اسفنكتر شده و به اين ترتيب از بي اختياري در دفع نيز جلوگيري مي‌شود.اين روش نيازي به تزريق بيهوشي و تحمل عوارض آن ندارد.اين روش در مقايسه با جراحي هزينه اي كمتر خواهد داشت..

اين روش درمان قطعي خواهد بود و از بازگشت و عود مجدد بيماري جلوگيري به عمل مي آورد.

درمان با ليزر زخمي كوچكي حاصل از فيستول را به جاي مي‌گذارد در حالي كه جراحي باعث بوجود آمدن اسكاري عميق و بزرگ بر روي بدن مي شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.